05-03-2024 | Algemeen

Informatieavond woonproject Kanderhof Sint Hubert

Informatieavond woonproject Kanderhof Sint Hubert.
CPO Kanderhof gaat  bouwen op een nieuwe locatie. Tijdens de informatieavond op 5 maart, voor jong en oud, gaan we er meer over vertellen. CPO Kanderhof wil iedere belangstellende graag meenemen in het proces, want wie vroeg instapt, heeft eerder kans op een kavel en als lid kun je meebeslissen over het project en de huizen. Misschien weet je na die avond al beter of Kanderhof voor jou een plek is om te wonen.

Uitgangspunten
Voor Kanderhof is het belangrijk dat ieder zich in het woonhof thuis kan voelen, in een eigen huis met eigen tuin. We geloven echter ook in een mate van onderlinge betrokkenheid: naar elkaar omkijken als het nodig is en elkaar voor de gezelligheid kunnen ontmoeten in een gemeenschappelijke ruimte. Respect voor de natuur is belangrijk en daarom streven we bij Kanderhof naar duurzaamheid.

Locatie
De locatie waar Kanderhof het woonproject gaat realiseren, wordt op de informatieavond bekend gemaakt. We gaan dan samen de mogelijkheden van dat perceel bekijken. Een tipje van de sluier willen we wel oplichten: het perceel ligt in Sint Hubert. We hebben zeker ook in Mill gekeken, maar op korte termijn zijn daar geen percelen die voor ons doel geschikt zijn.

Jong en oud
Op de locatie kunnen we bouwkavels kopen voor ca 13 levensloopbestendige huizen en mogelijk ook voor starters- en gezinswoningen. Jong en oud hebben daar dus iets te kiezen. Deze woningen worden rondom een grote gemeenschappelijke tuin met wadi gebouwd, wat een ruimtelijk effect geeft.

CPO en Vereniging
Kanderhof is een initiatief van Collectief Particulier Opdrachtgeverschap (CPO). Dat houdt in dat we als toekomstige bewoners samen ons eigen nieuwbouw-project ontwikkelen. Zo besparen we op de kosten van een projectontwikkelaar en hebben we meer zeggenschap over ons woongenot. Dat kan, omdat we gekozen hebben voor een vereniging als rechtsvorm, zodat ieder lid (per kavel één stem) kan meestemmen in de belangrijke beslissingen. Ook over het lidmaatschap geven we deze avond informatie. Het is in dit stadium misschien goed te weten, dat leden recht hebben op een bouwkavel, in volgorde van aanmelding bij vereniging Kanderhof.

Keuze voor Kanderhof?
Ons doel is om op deze avond zoveel mogelijk te vertellen wat je moet weten over woonproject Kanderhof. Zo kun je ontdekken of Kanderhof bij je past.

Uitnodiging
Iedereen die belangstelling heeft voor het woonproject Kanderhof, is van harte welkom op dinsdag 5 maart 19.30 uur in gemeenschapshuis De Jachthoorn, Weth.Lemmenstraat 13 te Sint Hubert. De zaal is 19.15 uur open.

Aanmelden zou fijn zijn i.v.m. de organisatie.
Kijk voor meer informatie op kanderhof.nl of neem gerust contact op met Wim Verbruggen (06-22 11 40 49) of Trudy van den Broek (06 – 44 30 14 10).
Je kunt ook mailen naar welkom@kanderhof.nl