13-01-2021 | Werkgroep Onderwijs

De Klimop en de Schare organiseren vervoer naar Kindcentrum Mill

Op basisschool de Klimop in Wilbertoord en de Schare in Sint Hubert is geen buitenschoolse opvang (BSO) geregeld. Door ouders wordt gebruik gemaakt van gastouders, maar we merkten dat er ook animo is voor naschoolse opvang. Helaas te weinig om dat op de eigen scholen te organiseren, ook was er geen vervoer geregeld vanuit beide scholen naar een organisatie voor kinderopvang. Daar komt nu verandering in.

Vervoer naar het Kindcentrum in Mill

Vanaf heden is er vervoer georganiseerd naar het Kindcentrum in Mill. In eerste instantie zal worden gewerkt met enkele vrijwilligers die de kinderen ophalen bij de scholen en vervolgens vervoeren naar het Kindcentrum in Mill.

Omdat de leerlingenaantallen op beide scholen weer een stijgende lijn laten zien voor de komende jaren, verwachten we ook een toenemende behoefte aan naschoolse opvang en zal er na de zomervakantie waarschijnlijk van het reguliere vervoer van Spring Kinderopvang gebruik gemaakt kunnen worden.

Onderwijsconcept

De scholen hebben een modern en vernieuwend onderwijsconcept en werken in units. Dit concept slaat erg aan bij kinderen, ouders en teamleden. De Schare en de Klimop bieden kindgericht onderwijs in een omgeving waarin kinderen zich geaccepteerd en veilig voelen. Door het inzetten van BSO vervoer kunnen kinderen onderwijs krijgen in hun eigen dorp en kunnen ouders bewust kiezen voor deze scholen. In deze gedachte worden de scholen ondersteund door de gemeente die voor de leefbaarheid in de kleine kernen ook het behoud van een school in eigen dorp erg belangrijk vindt. Daarom werkt de gemeente mee aan deze opzet die het mogelijk maakt dat ook de kinderen vanuit Wilbertoord en Sint Hubert gebruik kunnen maken van de naschoolse opvang door Spring in het Kindcentrum in Mill.

Voor meer informatie over het vervoer naar de BSO of over de scholen kunt u de websites van de scholen bezoeken en/of contact opnemen met Jos van Gerven, directeur van beide scholen via e-mail adres j.vgerven@optimusonderwijs.nl.