14-07-2023 | Algemeen

Route33 - Bezoek burgemeester aan Sint Hubert

Indrukwekkend bezoek burgemeester aan Sint Hubert

Afgelopen vrijdag 14 juli was ook Sint Hubert aan de beurt tijdens route 33: bezoekjes van onze nieuwe burgemeester, mevrouw Moorman, aan de 33 kernen van onze gemeente.

Muzikaal ontvangst

Ut Mekkert en een groep enthousiaste vrijwilligers verwelkomden haar met een kaas- en worstenbroodje bij de Heimolen van Sint Hubert.

Ommetje Sint Hubert

Na een korte kennismaking met de deelnemers mocht ze op de fiets richting de bijzondere plekjes van Sint Hubert. Zo bezocht ze de kerk, de voetbalclub, de kapel en de sinds de jaren ’80 gebouwde wijk ‘het Grootven’. Ook heeft ze uitleg gekregen over het unitonderwijs op de basisschool, ondervond ze de drukte op de N264 en kon ze genieten van de landelijke omgeving. De tocht werd afgesloten bij Gemeenschapshuis ‘de Jachthoorn’.

Rondleiding in gemeenschapshuis “De Jachthoorn”

Uiteraard kreeg ze een rondleiding door het multifunctionele gebouw. Zo zag ze de ontmoetingsruimte, de vergaderruimtes en de ontmoetingstuin. Maar dat niet alleen, want ze kreeg zelfs twee optredens te zien van B.OK! in de muziekruimte en van Kiss in de sporthal, die één van de acts waren tijdens de Pleebeksjoow die avond.

Korte presentatie over Sint Hubert

Na deze indrukwekkende rondleiding in het dorp, werd het programma afgesloten met een presentatie over de feiten en cijfers & en het kernen CV van Sint Hubert, waarin de top 7 prioriteiten voor de komende jaren beschreven staan. Al met al was er een duidelijke boodschap in het hele verhaal.

Samen verder door samenwerking

Ook al wordt onze gemeente een stuk groter, wij gaan als dorp ‘Samen verder door Samen te werken’ om de leefbaarheid en sociale cohesie te blijven behouden. Met deze boodschap en een klein bijbehorend presentje werd de middag afgesloten met een borrel in de ontmoetingsruimte. Het was op deze manier prettig kennismaken met onze nieuwe burgemeester en Sint Hubert kijkt uit naar een plezierige samenwerking met de burgemeester en wethouders van de nieuwe gemeente!