Werkgroep Welzijn

In een dorp waar het goed leven is, staat het welzijn en de gezondheid van de inwoners hoog in het vaandel. Voor de leefbaarheid van Sint Hubert, nu en in de toekomst, is het van belang om informatie over de beschikbare zorg, welzijn en dienstverlening zo dicht mogelijk bij de mensen te brengen. De werkgroep Welzijn wil zich hiervoor inzetten om hierin een initiërende of ondersteunende rol te spelen.

Werkgroep Leden

Danielle Schoenmakers, Monique van Loon, Catheleine Verstraten

Belangrijkste activiteiten

De werkgroep Welzijn is de sparringpartner voor de ZorgSchakel, Adviesraad Sociaal Domein gemeente Mill & Sint Hubert, Sociom, De Jachthoorn, gemeente en voor vragen van inwoners op gebied van welzijn.

Nieuwe bewoners in Sint Hubert ontvangen van de Dorpsraad een kaart met een welkomstboodschap.

Op het gebied van welzijn zijn veel vrijwilligers op uiteenlopende wijze actief. Mocht er een project zijn dat interessant is om te onderzoeken, geef dit door aan de werkgroep dan bekijken we de mogelijkheden. In het verleden is bijvoorbeeld een Samobiel en een OV project uitgevoerd.

De werkgroep zorgt voor het behoud van de AED’s in Sint Hubert door onder andere bij te dragen in de kosten voor onderhoud en eventuele vervanging van de AED’s.

Er zijn in Sint Hubert vier AED’s namelijk:

• Voetbalclub
  • De Jachthoorn
  • Ganzenroer
  • camping van Rossum's Troost

Laatste Welzijn nieuws

09-02-2024 | Algemeen

Sint Hubert Kumt Los

Info:

27-02-2024 | Algemeen

HulpNet Sint Hubert

04-03-2024 | Algemeen